Hola a tots,
us comuniquem que el proper dijous 20 de desembre tindrà lloc una assemblea extraordinària per a tots els socis i socies de l’AMPA amb l’objectiu d’aprovar els nous estatus pels que s’ha de regir la nostra associació, tal i com marca la llei.
Us recordem que tindrem servei d’acollida i a més, us passem l’esborrany del nou text perquè pogueu tenir accés.
Capítol I. La denominació, els fins, el domicili, l’àmbit, durada i objectius
Article 1. Constitució
L’Associació de Mares i Pares d’Alumnes, AMPA Marcel•lí Moragas, està constituïda a la població de Gavà i es regeix per aquests estatuts, per la Llei Orgànica 8/1985, de 3 de juliol, de dret a l’educació, el Decret 202/1987, de 19 de maig, del Departament d’Ensenyament, i les restants disposicions d’aplicació, i per la Llei 4/2008, de 24 d’abril, del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques; la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març, reguladora del dret d’associació.
Article 2. Objectius i finalitats
Els fins de l’associació són:
a) Donar suport i assistència als membres de l’associació i, en general, a les mares i pares, mestres, alumnes del centre i els seus òrgans de govern i de participació.
b) Promoure la participació de les mares i pares d’alumnes en la gestió del centre.
c) Assistir les mares i pares d’alumnes en l’exercici del seu dret a intervenir en el control i en la gestió del centre quan sigui sostingut amb fons públics.
d) Promoure la representació i la participació de les mares i pares d’alumnes en els consells escolars dels centres públics i concertats i altres òrgans col•legiats.
e) Facilitar la col•laboració del centre en els àmbits social, cultural, econòmic i laboral de l’entorn.
f) Col•laborar en les activitats educatives del centre i cooperar amb el consell escolar en l’elaboració de directrius per a la programació d’activitats complementàries, extraescolars o de serveis.
g) Promoure activitats culturals, lúdiques i esportives en consonància amb les directrius educatives del centre.
h) Promoure les activitats de formació de mares i pares, tant des del vessant cultural com de l’específic de responsabilització en l’educació familiar.
i) El foment i la pràctica de l’activitat esportiva sense finalitat de lucre.
j) D’altres que, en el marc de la normativa educativa, els assignin els estatuts.
En queda exclòs tot ànim de lucre
Article 3. Àmbit territorial, domicili i durada
El domicili de l’associació queda fixat al número 5 del carrer Joan I de Gavà.
L’associació es constitueix per un temps indefinit i les seves funcions s’exerceixen majoritàriament a Catalunya.
Capítol II. Els membres de l’associació, els seus drets i les seves obligacions
Article 4. Personalitat i capacitat jurídica
Poden ser socis de l’associació les mares i pares o els representants legals dels alumnes matriculats en el centre que manifestin la seva voluntat de pertànyer com a tals a l’entitat, i que contribueixin a sostenir-la amb les quotes a que es refereix l’article setè d’aquests estatuts.
L’admissió dels socis és facultat de la Junta Directiva, que l’acorda un cop els qui la sol•liciten han acreditat la seva condició de pares/mares d’un o més alumnes del centre.
Article 5. Drets
Són drets dels membres de l’associació:
a) Assistir amb veu i vot a les reunions de l’Assemblea General.
b) Elegir o ser elegits per als llocs de representació o per exercir càrrecs directius.
c) Exercir la representació que se’ls confereixi en cada cas.
d) Exposar a l’Assemblea i a la Junta Directiva tot el que considerin que pugui contribuir a fer més plena la vida de l’associació i més eficaç la realització dels objectius socials bàsics.
e) Sol•licitar i obtenir explicacions sobre l’administració i la gestió de la Junta Directiva o dels mandataris/àries de l’associació.
f) Ésser escoltats prèviament a l’adopció de mesures disciplinàries.
g) Rebre informació sobre les activitats de l’associació.
h) Formar part dels grups de treball.
i) Fer ús dels serveis comuns que l’associació estableixi o tingui a la seva disposició.
j) Posseir un exemplar dels estatuts.
k) Consultar els llibres de l’associació.
l) Exposar queixes o suggeriments per escrit a la Junta Directiva o oralment als delegats de curs, els quals els traslladen a l’esmentada Junta en les seves reunions.
Article 6. Deures
Són deures dels membres de l’associació:
a) Comprometre’s amb les finalitats de l’associació i participar activament per assolir-les.
b) Contribuir al sosteniment de l’associació amb el pagament de quotes, derrames i altres aportacions econòmiques fixades pels estatuts i aprovades d’acord amb aquests.
c) Complir la resta d’obligacions que resultin de les disposicions estatuàries.
d) Acatar i complit els acords reglamentaris vàlidament adoptats pels òrgans de govern de l’associació.
Article 7. Extinció o cessament de càrrecs
Són causes per ser donats de baixa de l’associació:
1. Renúncia voluntària comunicada per mitjà d’un escrit adreçat al president.
2. Pèrdua de la condició de pare o mare d’alumne,de la pàtria potestat o de la representació legal.
3. Falta de pagament de la quota acordada.
4. Ús de l’associació o de la condició de soci/sòcia amb finalitats estranyes a les assumides estatutàriament per l’entitat.
Quan la baixa obeeix als motius exposats en els punts 3 i 4, és perceptiva l’obertura d’un expedient en què s’ha de donar audiència al soci o sòcia.
L’acord de baixa és adoptat per la Junta Directiva. El soci hi pot recórrer davant l’Assemblea General en el termini de quinze dies hàbils comptats a partir de l’endemà d’aquell en que li ha estat notificat l’acord.
5. No complir les obligacions estatuàries.
Capítol III. L’Assemblea General
Article 8. Constitució i capacitat
1. L’Assemblea General és l’òrgan sobirà de l’associació; els seus membres en formen part per dret propi i irrenunciable.
2. Els membres de l’associació, reunits en Assemblea General legalment constituïda, decideixen per majoria simple els assumptes que són competència de l’Assemblea. En cas d’empat, el President/a emet vot de qualitat.
3. Tots els membres queden subjectes als acords de l’Assemblea General, incloent-hi els absents, els qui en discrepen i els presents que s’han abstingut de votar.
Article 9. Funcions de l’Assemblea General
L’Assemblea té les facultats següents:
a) Modificar els estatuts
b) Elegir i separar els membres de l’òrgan de govern i controlar-ne l’activitat.
c) Aprovar el pressupost anual i la liquidació de comptes anuals.
d) Acordar la forma i l’import de les contribucions al finançament de l’associació o al pagament de les seves despeses, incloent-hi les aportacions al patrimoni de l’associació.
e) Aprovar la gestió feta per l’òrgan de govern.
f) Acordar la transformació, la fusió, l’escissió o la dissolució de l’associació.
g) Acordar l’ingrés i la baixa en federacions o confederacions.
h) Sol•licitar la declaració d’utilitat pública.
i) Aprovar el reglament de règim intern i les seves modificacions.
j) Acordar la baixa o la separació definitiva, amb un expedient previ, dels associats i de les associades.
k) Conèixer les sol•licituds presentades per a ésser soci o sòcia, i també les altes i les baixes d’associats i associades per una raó diferent de la separació definitiva.
l) Ratificar, si escau, la baixa disciplinària dels associats i altres sancions imposades per la Junta Directiva per faltes molt greus.
m) Resoldre sobre qüestions que no estiguin expressament atribuïdes a cap altre òrgan de l’associació.
Article 10. Sessions de l’Assemblea. Sessions ordinàries i extraordinàries
1. L’Assemblea General es reuneix en sessió ordinària com a mínim un cop l’any, dins els mesos compresos entre octubre i maig, ambdós inclosos. L’Assemblea General ordinària ha de tractar com a mínim l’aprovació de la memòria i estat de comptes del curs anterior i el projecte i pressupost del curs que s’inicia.
2. L’òrgan de govern pot convocar l’assemblea general amb caràcter extraordinari sempre que ho consideri convenient, i ho ha de fer quan ho sol•liciti un nombre d’associats no inferior al 10%.; en aquest cas, l’assemblea ha de tenir lloc dins el termini de trenta dies a comptar de la sol•licitud.
Article 11. Convocatòria de reunió de l’Assemblea
1. L’Assemblea és convocada per l’òrgan de govern mitjançant una convocatòria, que ha de contenir, com a mínim, l’ordre del dia, el lloc, la data i l’hora de la reunió.
2. La convocatòria s’ha de comunicar deu dies abans de la data de la reunió, individualment mitjançant un escrit, per correu electrònic, per SMS, al taulell d’anuncis o al web de l’AMPA.
Les Assemblees Generals extraordinàries es podran convocar, amb caràcter d’urgència, en un període inferior a 10 dies d’antelació i mai menor de 24 hores.
3. L’Assemblea General de socis es podrà reunir en un altre lloc diferent de la seu social de l’AMPA.
4. Les reunions de l’Assemblea General les presideix el president/a de l’associació. Si no hi és, l’han de substituir successivament, el vicepresident/a o el/la vocal de més edat de la Junta. Hi ha d’actuar com a secretari/ària qui ocupi el mateix càrrec a la Junta Directiva.
5. El secretari o la secretària redacta l’acta de cada reunió, que han de signar ell/a mateix/a i el president/a, amb un extracte de les deliberacions, el text de les acords adoptats, el resultat numèric de les votacions i la llista de persones assistents.
Al començament de cada reunió de l’Assemblea General es llegeix, si s’escau, l’acta de la sessió anterior a fi que s’aprovi o s’esmeni. Cinc dies abans, de tota manera, l’acta i qualsevol altra documentació referent als temes a tractar a l’ordre del dia, ha d’estar a disposició dels socis i sòcies al local social o en el web de l’AMPA.
Article 12. Composició de l’Assemblea General. Procediment d’elecció i ordre del dia
1. L’Assemblea General es constitueix vàlidament sigui quin sigui el nombre de persones associades presents o representades.
2. El 10% dels associats/ades poden sol•licitar a l’òrgan de govern la inclusió en l’ordre del dia d’un punt o més assumptes a tractar. En el cas que ja s’hagi convocat l’Assemblea, poden fer-ho dins el primer terç del període comprès entre la recepció de la convocatòria i la data en què aquest òrgan s’ha de reunir.
3. L’assemblea únicament pot adoptar acords respecte a punts inclosos en l’ordre del dia, llevat que s’hagi constituït amb caràcter universal o que els acords es refereixin a la convocatòria d’una nova assemblea general.
Article 13. Acords de l’Assemblea
1. En les reunions de l’Assemblea General, correspon un vot a cada membre de l’associació (pare, mare o representant legal de l’alumne)
2. Els acords es prenen per majoria simple de vots del socis i sòcies presents o representats.
3. Per acords sobre la modificació dels estatuts, la dissolució de l’Associació, la constitució d’una federació amb associacions similars o la integració en una de ja existent, i la disposició o alienació de béns, es requereix una majoria qualificada dels associats/ades presents o representats (els vots afirmatius superen la meitat dels emesos). En qualsevol cas, l’elecció de la Junta Directiva, si es presenten diverses candidatures, es fa per acord de la majoria simple o relativa dels socis i sòcies presents o representats (més vots a favor que en contra).
4. Les candidatures que es presenten tenen dret a una còpia de la llista de socis i sòcies i dels seus domicilis i adreces de correu electrònic, sempre que els associats o autoritzin expressament.
Capítol IV. La Junta Directiva
Article 14. La Junta Directiva
1. La Junta Directiva regeix, administra i representa l’associació.
2. Componen aquest òrgan el president/a, el vicepresident/a, el secretari/ària, el tresorer/a i els/les vocals, càrrecs que han de ser exercits per persones diferents. La composició de la Junta por ser diferent, però ha de constar, necessàriament, d’un mínim de tres membres, entre els quals hi ha d’haver un president/a i un secretari/ària.
Art. 14 bis. Elecció i nomenament de la Junta Directiva
1. L’elecció dels membres de la Junta Directiva, que han de ser associats majors d’edat i no estar inhabilitats conforme a la legislació concursal, es farà per votació de l’Assemblea General. Les persones elegides entren en funcions després d’haver acceptat el càrrec.
2. Les candidatures que es presentin a l’elecció comunicaran el seu programa d’actuació als associats abans de la data de l’elecció davant l’Assemblea General, durant la mateixa reunió.
3. Les candidatures tindran dret a disposar de la llista d’associats, domicili, telèfons, adreces de correu electrònic, amb antelació suficient, sempre que els associats ho autoritzin expressament.
4. El nomenament i el cessament dels càrrecs s’han de comunicar al Registre d’Associacions mitjançant un certificat, emès pel secretari/ària sortint amb el vistiplau del president/a sortint, que ha d’incloure també l’acceptació del nou president/a i del nou secretari/ària.
5. Els membres de la Junta Directiva no poden dur a terme cap activitat retribuïda per l’associació.
Article 15. Acceptació i durada del càrrec
1. Els membres de la Junta Directiva exerceixen el càrrec durant un període de cinc anys, sense perjudici que puguin ser reelegits.
Article 15 bis. Atribucions i delegacions de funcions
1. La Junta Directiva, com a òrgan de govern, està facultat amb caràcter general per a fer els actes necessaris per a complir les finalitats de l’associació, excepte aquells actes que per la seva naturalesa legal o estatutària, requereixen l’autorització prèvia de l’Assemblea General.
Article 15 bis bis. Extinció o cessament de càrrecs.
1. El cessament dels càrrecs abans d’extingir-se el termini reglamentari del seu mandat pot esdevenir-se per:
a) mort o declaració d’absència,
b) dimissió voluntària presentada mitjançant escrit en el qual s’exposin els motius,
c) malaltia que incapaciti per exercir el càrrec,
d) baixa com a membre de l’associació,
e) sanció per una falta comesa en l’exercici del càrrec,
f) separació acordada per l’Assemblea General.
2. Les vacants que es produeixin en la Junta Directiva s’han de cobrir en la primera reunió de l’Assemblea General que tingui el lloc. Mentrestant, un membre de l’associació pot ocupar provisionalment el càrrec vacant.
Article 16. Funcions de la Junta Directiva
1. La Junta Directiva té les facultats següents:
a) Representar, dirigir i administrar l’associació de la manera més àmplia que reconegui la Llei; així mateix, complir les decisions preses per l’Assemblea General, d’acord amb les normes, instruccions i directrius que aquesta Assemblea estableixi.
b) Prendre els acords que calgui en relació amb la compareixença davant dels organismes públics i per exercir tota mena d’accions legals i interposar els recursos pertinents.
c) Proposar a l’Assemblea General la defensa dels interessos de l’associació.
d) Proposar a l’Assemblea General la defensa de l’establiment de les quotes que els membres de l’associació han de satisfer.
e) Convocar les assemblees generals i controlar que es compleixin els acords que s’hi adoptin.
f) Presentar el balanç i l’estat de comptes de cada exercici a l’Assemblea General perquè els aprovi i confeccionar els pressupostos de l’exercici següent.
f bis) Exercir llurs funcions amb la diligència d’un bon administrador, d’acord amb la llei i els estatuts, i servir el càrrec amb lleialtat a l’associació actuant sempre en benefici d’aquesta.
g) Contractar els empleats que l’associació pugui tenir i/o els serveis que necessiti.
h) Inspeccionar la comptabilitat i preocupar-se perquè els serveis funcionin amb normalitat.
i) Establir grups de treball per aconseguir de la manera més eficient i eficaç els fins de l’associació, i autoritzar els actes que aquests grups projectin dur a terme.
j) Nomenar els vocals de la Junta Directiva que s’hagin d’encarregar de cada grup de treball, a proposta dels mateixos grups.
k) Dur a terme les gestions necessàries davant d’organismes públics, entitats i altres persones, per aconseguir:
– subvencions o altres ajuts,
– l’ús de locals o edificis que puguin arribar a ser un lloc de convivència i comunicació i també centre de recuperació ciutadana,
– per exercir tota mena d’accions legals i interposar els recursos pertinents.
l) Obrir comptes corrents i llibretes d’estalvis a qualsevol establiment de crèdit o d’estalvi i disposar dels fons que hi hagi en aquests dipòsits. La disposició dels fons es determina a l’article 29. . Custodiaran els llibres, els tindràn actualitzats i guardaran en secret les informacions confidencials relatives a l’associacio, fins i tot desprès d’haver cessat en el càrrec.
m) Resoldre provisionalment qualsevol cas que no hagin previst els estatuts i donar-ne compte en la primera reunió de l’Assemblea General.
n) Qualsevol altra facultat que no estigui atribuïda d’una manera específica a algun altre òrgan de govern de l’associació o que li hagi estat delegada expressament.
Article 17. Reunions de la Junta
1. La Junta Directiva, convocada prèviament pel president/a o per la persona que el/la substitueixi, s’ha de reunir en sessió ordinària amb la periodicitat que els seus membres decideixin, que en cap cas no pot ser inferior a una vegada al mes. La Junta queda exempta de reunir-se durant les vacances escolars.
2. Les reunions dels membres de la junta directiva no necessàriament han de ser presencials, es poden fer servir els mitjans telemàtics (videoconferència, xats, internet, …).
2. S’ha de reunir en sessió extraordinària quan la convoqui amb aquest caràcter el president/a o bé si ho sol•licita un terç dels membres que la componen.
Article 18. Constitució de la Junta
1. La Junta Directiva queda constituïda vàlidament si ha estat convocada amb antelació i hi ha un quòrum de la meitat més un dels seus membres.
2. Els membres de la Junta Directiva estan obligats a assistir a totes les reunions que es convoquin, encara que, per causes justificades, poden excusar-se’n. L’assistència del president/a o del secretari/ària o de les persones que els substitueixin és necessària sempre.
3. La Junta Directiva pren els acords per majoria simple de vots dels assistents.
Article 19.
1. La Junta Directiva pot delegar alguna de les seves facultats en una o diverses comissions o grups de treball si compta, per fer-ho, amb el vot favorable de dos terços dels seus membres.
2. També pot nomenar, amb el mateix quòrum, un o uns quants mandataris per exercir la funció que els confiï amb les facultats que cregui oportú conferir-los en cada cas.
3. No són delegables la formulació dels comptes ni els actes que hagin de ser autoritzats o aprovats per l’Assemblea General.
Article 20.
Els acords de la Junta Directiva s’han de fer constar en el llibre d’actes i han de ser signats pel secretari/ària i el president/a. En iniciar-se cada reunió de la Junta Directiva, s’ha de llegir l’acta de la sessió anterior perquè s’aprovi o es rectifiqui, si és procedent.
Capítol V. La presidència i la vicepresidència
Article 21. Funcions del president/a
1. Són pròpies del president/a les funcions següents:
a) Dirigir i representar legalment l’associació, per delegació de l’Assemblea General i de la junta Directiva.
b) Presidir i dirigir els debats, tant de l’Assemblea General com de la Junta Directiva.
c) Emetre un vot de qualitat decisori en els casos d’empat.
d) Establir la convocatòria de les reunions de l’Assemblea General i de la Junta Directiva.
e) Visar les actes i els certificats confeccionats pel secretari o secretària de l’associació.
f) Les atribucions restants pròpies del càrrec i aquelles per a les quals es deleguin l’Assemblea General o la Junta Directiva.
2. El president/a és substituït, en cas d’absència o malaltia, pel vicepresident/a (si n’hi ha), o el/la vocal de més edat de la Junta, per aquest ordre.
Capítol VI. La tresoreria i la secretaria
Article 22. Funcions del tresorer/a
El tresorer/a té com a funció la custòdia i el control dels recursos de l’associació, com també l’elaboració del pressupost, el balanç i la liquidació de comptes. Porta un llibre de caixa. Signa els rebuts de quotes i altres documents de tresoreria. Paga les factures aprovades per la Junta Directiva, les quals han de ser visades prèviament pel president/a, i ingressa el que sobra en dipòsits oberts en establiments de crèdit o d’estalvi.
Article 23. Funcions del secretari/ària
El secretari/ària ha de custodiar la documentació de l’associació, aixecar i redactar i signar les actes de les reunions de l’Assemblea General i la Junta Directiva, redactar i autoritzar els certificats que calgui lliurar, i també portar el llibre de registre de socis i sòcies.
Article 24. Funcions dels/ de les vocals.
Les Vocalies de l’Associació tindran com a atribució fonamental resoldre les obligacions pròpies dels seus càrrecs com a membre de la Junta Directiva, així com aquelles que neixin de les delegacions o comissions de treball que la pròpia Junta Directiva els hi encomani.
Capítol VII. Les comissions o grups de treball
Article 25
La creació i constitució de qualsevol comissió o grup de treball, l’han de plantejar els membres de l’associació que vulguin formar-los, que n’han d’assabentar la Junta Directiva i explicar les activitats que es proposen dur a terme.
La Junta Directiva s’ha de preocupar d’analitzar les diferents comissions o grups de treball, els encarregats dels quals li han de presentar un cop al mes un informe detallat de les seves actuacions.
Capítol VIII. Els voluntaris/àries
Article 26. Els voluntaris/àries
El voluntariat representa un enriquiment de l’entitat.
Es considera voluntari/a tota aquella persona que realitzi una prestació voluntària i lliure de serveis cívics o socials sense contraprestació econòmica.
Article 27. Dels drets i deures dels voluntaris/àries
Els drets del voluntari/ària són:
a) Participar en la presa de decisions que l’afectin.
b) Participar activament en l’elaboració, planificació, execució i avaluació dels programes en els quals col•labori.
c) Rebre formació i orientació per al desenvolupament de les activitats.
d) Participar activament en l’entitat, amb el suport necessari.
e) Ser assegurat/da, si es determina en Junta Directiva, contra els riscos bàsics de l’activitat i dels possibles danys que, involuntàriament, pugui causar a tercers per raó de la seva activitat.
f) Respecte i reconeixement de la seva tasca.
g) Dret a la provisió de credencial i a obtenir certificació de la seva participació en els programes.
h) Obtenir informació de l’associació, funcionament, finalitats i les seves activitats.
i) Acordar lliurement les condicions de la seva acció voluntària i el compromís, el temps, l’horari i les responsabilitats acceptades per cadascú
j) Exercir el dret de veu a les Assemblees Generals d’acord amb els Estatuts de l’Associació.
k) Els socis tenen dret a donar-se de baixa lliurement de l’associació.
Els deures del voluntari/ària són:
a) Dur la tasca a què es compromet amb diligència, responsabilitat, bona fe, gratuïtat i respecte.
b) Donar suport de manera activa a l’associació, acceptar els seus objectius, finalitat i declaració de principis, i respectar les normes internes de funcionament.
c) Rebutjar qualsevol contraprestació econòmica o material que li pugui ser oferta en virtut de la seva actuació.
d) En cas de renúncia, notificar-la amb antelació o continuar l’activitat fins que es puguin adoptar les mesures necessàries per evitar perjudicis greus al servei.
Capítol VIII. El règim econòmic
Article 28. Recursos econòmics
Aquesta associació no té patrimoni fundacional.
Article 29
Els recursos econòmics de l’associació es nodreixen de:
a) les quotes que fixa l’Assemblea General per als seus membres
b) les subvencions oficials o particulars
c) les donacions, les herències o els llegats
d) les rendes del patrimoni mateix o bé d’altres ingressos que puguin obtenir-se.
Article 30
Tots els membres de l’associació tenen l’obligació de sostenir-la econòmicament, mitjançant quotes o derrames, de la manera i en la proporció que determini l’Assemblea General a proposta de la Junta Directiva.
L’Assemblea General pot establir quotes d’ingrés, quotes periòdiques mensuals – que s’han d’abonar per mesos, trimestres o semestres, segons el que disposi la Junta Directiva – i quotes extraordinàries.
Article 31
L’exercici econòmic coincideix amb l’any natural i queda tancat el 31 de desembre.
Article 32
En els comptes corrents o llibretes d’estalvis obertes en establiments de crèdit o d’estalvi, hi ha de figurar les signatures del president/a, el tresorer/a i el secretari/ària.
Per poder disposar del fons n’hi ha prou amb dues firmes, una de les quals ha de ser la del tresorer/a o bé la del president/a.
Capítol IX. El règim disciplinari
Article 33. Règim disciplinari
1. L’òrgan de govern pot sancionar les infraccions comeses pels socis i sòcies.
2. Aquestes infraccions es poden qualificar de lleus, greus i molt greus, i les sancions corresponents poden anar des d’una amonestació fins a l’expulsió de l’associació, segons el que estableixi el reglament intern.
3.El reglament intern tipificarà les infraccions i les sancions, que respectaran el principi de proporcionalitat, i el règim disciplinari
4. La sanció serà imposada per l’òrgan competent, d’acord amb el següent procediment:
El procediment sancionador s’inicia d’ofici o bé com a conseqüència d’una denúncia o comunicació. En el termini de 10 dies, la Junta Directiva anomena un instructor, que tramita l’expedient sancionador i proposa la resolució en el termini de 15 dies, amb audiència prèvia del presumpte infractor. La resolució final, que ha de ser motivada i aprovada per dues terceres parts dels membres de la Junta Directiva, l’adopta aquest òrgan de govern també dins d’un període de 15 dies.
En els casos de sancions per faltes molt greus acordades per la Junta Directiva, les persones interessades poden sol•licitar la ratificació de la sanció davant la primera assemblea general que tingui lloc.
Les persones interessades hi poden recórrer. El reglament intern establirà el procediment per fer-ho, davant la primera Assemblea general que tingui lloc.
Capítol XI. Modificacions estructurals i dissolució
Article 34. Adopció dels acords de modificación estructural i dissolució
Per adoptar acords de modificació estatutària, transformació, fusió, escissió i dissolució de l’associació els socis presents o representats a l’Assemblea General han de representar almenys la meitat dels vots socials, una majoria simple.
Si no s’assoleix aquest quòrum d’assistència en primera convocatòria, es requereix una majoria de dos terços dels vots socials presents o representats en segona convocatòria.
Article 35. Modificació d’estatuts
1. Per acordar la modificació dels estatuts, la convocatòria de l’Assemblea General ha d’expressar amb claredat els articles que es pretenen modificar, afegir o suprimir.
2. L’acord de modificació dels estatuts s’inscriurà el Registre d’Associacions. La sol•licitud d’inscripció s’acompanyarà amb el certificat dels nous articles aprovats i de la versió actualitzada dels estatuts.
Article 36. La dissolució, causes i procediment
L’associació pot ser dissolta si ho acorda l’Assemblea General, convocada amb caràcter extraordinari expressament per a aquest fi.
Article 37. De l’aplicació del patrimoni social en cas de dissolució
1. Un cop acordada la dissolució, l’Assemblea General ha de prendre les mesures oportunes tant pel que fa a la destinació dels béns i drets de l’associació, com a la finalitat, l’extinció i la liquidació de qualsevol operació pendent.
2. L’Assemblea està facultada per elegir una comissió liquidadora sempre que ho cregui necessari.
3. Els membres de l’associació estan exempts de responsabilitat personal. La seva responsabilitat queda limitada a complir les obligacions que ells mateixos hagin contret voluntàriament.
4. El romanent net que resulti de la liquidació, s’ha de lliurar directament a l’entitat pública o privada sense afany de lucre que, en l’àmbit territorial d’actuació de l’associació, hagi destacat més en la seva activitat a favor d’obres benèfiques.
5. Les funcions de liquidació i d’execució dels acords a què fan referència els apartats anteriors d’aquest mateix article, són competència de la Junta Directiva si l’Assemblea General no confereix aquesta missió a una comissió liquidadora especialment designada a aquest efecte.
Capítol XI. La secció esportiva
Article 38.
Per promoure, fomentar i practicar, d’acord amb els suggeriments dels professors/es, les activitats esportives sense afany de lucre entre tots els alumnes del centre, l’AMPA Marcel•lí Moragas crea la secció esportiva i es comunicarà al Registre d’Entitats Esportives de la Generalitat.
Aquesta secció farà incidència en els esports més minoritaris, com ara atletisme, natació, bàsquet, patinatge, softbol, korfball o tennis, i oberta a la incorporació d’altres esports si la Junta així ho creu convenient.
L’activitat esportiva serà de caràcter lliure i es podrà realitzar en horari lectiu si l’entitat i el centre així ho creuen oportú.
Sobre aquesta secció esportiva es desprenen les següents consideracions:
1.Seran membres de la secció aquelles persones físiques que havent sol•licitat la seva admissió, hagin estat acceptades per l’òrgan directiu de la secció.
2.Els membres de la secció tenen els drets següents:
a) Participar i gaudir de les activitats esportives realitzades per la secció.
b) Fer ús de les instal•lacions que estiguin a l’abast de la secció segons les normes internes establertes a l’efecte.
c) Expressar lliurement les seves opinions i suggeriments dins la secció.
3.Els membres de la secció tenen les següents obligacions:
a) Ajustar llur actuació a les normes reglamentàries i a les normes generals de conducta esportiva.
b) Satisfer les quotes que s’estableixin
c) Mantenir la col•laboració que calgui en interès del bon funcionament de la secció.
4.La pèrdua de la condició de membres es produirà:
a) per voluntat pròpia comunicada formalment a l’òrgan directiu de la secció,
b) per acord de l’òrgan directiu motivat per l’ incompliment d’alguna de les obligacions establertes, prèvia audiència a l’interessat per tal que pugui dur a terme les al•legacions que consideri oportunes.
4. L’òrgan directiu de la secció estarà format per sis persones i serà nomenat per la junta directiva de l’entitat, de manera que dos membres provinguin del professorat del centre i dos membres provinguin dels alumnes o ex alumnes del centre