Benvolguts/des, volem fer difusió de l’últim comunicat de la Comunitat Educativa de Gavà:

La Comunitat Educativa de Gavà mostra el seu total desacord amb les polítiques que fins ara han dut a terme les administracions públiques i les solucions que s’estan donant a la crisi, i que van en detriment de la qualitat de l’educació.
Pensem que l’educació no potser una partida econòmica més, ja que afecta directament al futur de la nostra societat, al futur dels nostres alumnes, al futur dels nostres fills/es.
30.000 alumnes més, 3.000 mestres menys
– Les escoles de Primària i Secundària perden entre 1 i 8 mestres i professors.
– Augment d’alumnes per aula: fins a 30 alumnes a Infantil i Primària, i 40 a Secundària.
– Dificultats en l’organització de l’aula i empitjorament de la qualitat de l’atenció individualitzada per part dels mestres cap als alumnes.
– Augment de les hores lectives per part del professorat en detriment de les hores dedicades a les entrevistes amb les famílies, la preparació de les classes, la preparació de projectes educatius i la coordinació entre els mestres i els equips externs (EAP, logopedes, Serveis Socials, etc.).
A aquestes situacions cal sumar-hi les que es deriven de la següent política pel que fa a les substitucions:
– No es contractarà cap substitut abans del 10è dia laboral de baixa (període equivalent a 2 setmanes naturals), ni si la durada prevista és inferior als 14 dies. Tampoc per la majoria de permisos (casaments, operacions de familiars, etc.). Els centres educatius hauran de solucionar aquestes situacions suprimint hores de suport, reforços, Educació Especial, etc., o fins i tot haver de redistribuir aquests alumnes en aules d’altres cursos.
– Degut a baixes no cobertes, els centres tenen dificultats per organitzar sortides per manca de personal.

– El professorat substitut no se’l contracta a jornada complerta. No s’inclouen totes les hores de vigilància al pati, o de permanència per coordinar-se amb la resta de professorat, ni tampoc la totalitat de les hores lectives amb alumnes. Com a conseqüència, el centre disposa de menys hores per atendre els alumnes i les famílies.
Retallada de pressupost
– Menys serveis educatius (logopèdia, vetlladors, educadors, serveis d’educació especial, tècnics de reforç a Educació Infantil) i Personal d’Administració i Serveis (administratius i conserges).
– Menys dotació econòmica per a despeses de funcionament i neteja dels centres.
– Menys dotació econòmica per a beques de menjador.
– Menys dotació econòmica per a beques de llibres i material.
– Supressió de subvencions dels projectes educatius (1×1, punt edu, Pla Català de l’Esport, socialització de llibres, etc.).
– Paralització de la construcció de nous centres educatius.
– Augment de les quotes de pagament a les llars d’infants degut a la disminució de l’aportació de la Generalitat.
– Els cicles formatius de grau superior ara costen fins 430 euros.
– Increment de fins al 60% de les taxes universitàries.
– Supressió de línies de batxillerat.
A més, la pujada del 4 al 21% de l’I.V.A. fa augmentar el preu del material dificultant encara més el funcionament dels centres.

Foment de l’escola privada concertada
– En els últims 3 anys, augment del 4% de la dotació a l’escola concertada, i disminució de fins el 40% a l’escola pública.
– Que els centres concertats se’ls permeti mantenir la 6a hora és donar cabuda a que hi hagi famílies que optin per aquests centres privats concertats en detriment de l’oferta pública.
– S’ha augmentat en els últims anys el nombre de concerts a escoles privades que escolaritzen separadament nens i nenes. Tot i que ja hi ha sentència judicial en contra que es financiï amb diner públic a aquesta tipologia de centres, la Generalitat no l’aplicarà fins el 2014.
– L’augment de ràtios a l’escola pública i a la privada està provocant el tancament d’aules a l’escola pública.

Per tot això volem manifestar i demanar:
QUE LA INVERSIÓ EN EDUCACIÓ SIGUI PRIORITARIA I S’ATURIN LES RETALLADES INDISCRIMINADES.
PER GARANTIR UNA EDUCACIÓ PÚBLICA DE QUALITAT.
Us demanem el vostre recolzament i us animem a participar amb nosaltres a les accions que puguin ser programades per aquest curs.

COMUNITAT EDUCATIVA DE GAVÀ
(famílies, estudiants, mestres,…)